لندیگ پیج

چند نکته مهم در لندیگ پیج

اخیرا به یک تیم تولید محتوای تخصصی در زمینه هوش مصنوعی پیوسته ام. یکی از دوستان عزیز از من خواستند تا در مورد ویژگی های صفحه فرود (landing page ) اطلاعاتی را جمع آوری کنم.

پس از بررسی پند سایت به اطلاعاتی دست پیدا کردم که در زیر گزارشی از اون رومینویسم:

لندیگ پیج خوب چه ویژگی هایی داره؟

ویژگی صفحه فرود خوب اینه که نرخ تبدیل بیشتری داشته باشه. نرخ تبدیل هم که بیشتر باشه ، باعث میشه ، راحت تر به اهداف کسب و کارمون برسیم.

صفحه فرود ممکن است موقت باشد ، یا به طور دائم همان home page شما باشد. در حالتی که یک کمپین موقت دارید ، مثلا برگزاری یک دوره بوت کمپ ، اقدامات شما با داشتن یک صفحه فرود مناسب میتواند بازده بهتری داشته باشد.

لینک مرتبط

هر صفحه یک هدف خاص دارد. صفحه فرود معمولا توسط کلمات کلیدی گوگل بالا می آید و تنها یک هدف دارد :

هدایت به یک اقدام (convert) . کهاین اقدام ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • ثبت ایمیل- خرید محصول- ثبت نام در رویداد و …

به مثال زیر دقت کنید . صفحه فرود یک سرآشپز معروف. (لینک سایت)

صفحه فرود یکی از معروف ترین سر آشپزها. در این صفحه مهمترین هدف کسب و کار nigella یعنی ارائه سرویس غذا به صورت یک باکس زیر تصویر به راحتی در دسترس است. ویژگیهای دیگری که در این صفحه دیده میشود:

  • سادگی در طراحی
  • هدر ساده
  • توضیح شفاف و کوتاه
  • CTA مناسب

قبل از طراحی لندینگ پیج باید ببینیم هدفمان چیست؟

آیا میخواهیم لیست ایمیل هایمان را بزرگتر کنیم. یک محصول را به فروش برسانیم یا اینکه از بازدید کنندگان ثبت نام در یک رویداد بعمل آوریم.

۹ ویژگی لندینگ پیج خوب:

۱- هدر خوب

هدر باید جذاب باشد ، جلب توجه کند و قابل فهم باشد. به طوری که کاربر به راحتی متوجه شود که هدف صاحبان آن کسب و کار چیست و چه خدماتی به آنها ارائه خواهد شد.

هدر باید حداکثر ۲۰ بوده و کمتر از ۱۰ کلمه نباشد.

هدر میتواند شامل یک تصویر گویا باشد و مارا از شرح و تفصیل متنی در مورد اهداف کسب و کارمان بی نیاز کند.

۲- زیر هدر های جذاب

۳- تصاویر مناسب

۴-توضیحات مناسب

۵-روشهای ارتباطی

۶-CTA مناسب و کارامد

۷-سادگی

۸- social proof -شواهدی مبنی بر رضایت کاربران و ذکر نمونه هایی که نشان دهد شما در ارائه خدمات خود مشتریان رضایتمندی داشته اید. مثلا فارغ التحصیلان یک بوت کمپ که اکنون مشغول به کار هستند. یا خریداران یک محصول که اکنون در حال استفاده از آن هستند و رضایت دارند.

چند نمونه فیلم کوتاه ، کامنت یا موارد دیگری که نشان دهد کاربران این سایت ، از خدمات ارائه شده توسط آن سایت رضایت دارند.

۹- ویدئوی تیزر کوتاهی که به خوبی هدف محصول (محصولات ، خدمات و …) را نشان دهند . مورد ۸ میتواند در این فیلم وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *